Menu Close

Tėvų švietimas

Socialinės pedagogės Snieguolės Steponavičienės patarimai/ siūlymai kaip elgtis tėvams/globėjams, kuriant progimnazijoje pozityvų mikroklimatą, siekiant vaiko gerovės bei mokyklos strateginių ir veiklos tikslų įgyvendinimo:

  1. Kiekvieną dieną rekomenduojama su savo vaiku kalbėtis/diskutuoti apie tai, ką vaikas šiandien mokykloje išmoko, kaip sekėsi mokytis, kaip jautėsi klasėje ir pan., neaptarinėjant mokytojų darbo metodų, pamokų organizavimo formų ir pan. Venkite kritikos, nes taip ugdomas vaiko nepasitikėjimas  pedagogais, baimė klausti ir pan.
  2. Išklausykite, patarkite, jei to prašo Jūsų vaikas. Pokalbio su vaiku metu: klausykite, užjauskite, patarkite, apkabinkite, pasidžiaukite vaiko pasiekimais, juokitės kartu su vaiku, priimkite susitarimus, išmokykite vaiką priimti įsipareigojimus bei prisiimti atsakomybę už savo veiksmus.
  3. Jeigu Jums kyla nerimas, jog kažkas mokykloje, pamokoje vyksta ne taip, tuomet būtinai rašykite pedagogui, klauskite to kas Jums rūpi. Bendradarbiaukite su mokykla, nes tik pasitarę ir priėmę bendrus sprendimus galėsime suteikti visapusišką ir kokybišką pagalbą vaikui.
  4. Lavinkite emocinį intelektą, mokydamiesi kartu su vaiku valdyti užplūdusias emocijas. Esant emocijų antplūdžiui niekada nedarykite skubotų sprendimų (nerašykite piktų laiškų, neskambinkite telefonu pedagogams ir kt.). Visus veiksmus stenkitės atlikti kiek įmanoma ramesnėje emocinėje būsenoje. Įsipareigokite valdyti savo emocijas nors kartais tai padaryti būtų labai sunku ir to mokykite savo vaikus.
  5. Visada suteikite grįžtamąjį ryšį pedagogams atsakydami į laišką,  žinutę ar vaiko parneštą gerą emociją iš mokyklos ar pamokos (padėkokite už parašytą pastabą ar suteiktą rekomendaciją, parneštą vaiko emociją). Ačiū nieko nekainuoja, bet kuria pridėtinę vertę gerų santykių palaikymui.
  6. Rodykime pagarbaus elgesio pavyzdį vaikams. Padėkokite vaikui už tinkamą ir pagarbų elgesį, pabrėžkite koks elgesys yra tinkamas.
  7. Pasitikėkite vaiku, tačiau informaciją esant palankioms aplinkybėms patikrinkite (vaikai informaciją visada pateikia sau palankia linkme). Stenkitės išlikti objektyvūs, išklausykite visus situacijos dalyvius.
  8. Išsiaiškinkite savo vaiko poreikius, skatinančius jo netinkamą elgesį (tik išsiaiškinę vaiko poreikį galėsite daryti įtaką jo elgesiui). Netinkamas vaiko elgesys signalizuoja, kad tai, kas vyksta jo gyvenime, jam kelia pernelyg stiprius jausmus, kurių jis nesugeba sureguliuoti ir jie prasiveržia štai tokio neadaptyvaus, žalingo sau ir kitiems elgesio pavidalu.
  9. Mokykime vaikus, bet nebauskime (paklauskite ką vaikas galėjo toje situacijoje padaryti kitaip, kad neįvyktų nemaloni situacija ar konfliktas).
  10. Nesiekite greito rezultato, žiūrėkite į perspektyvą. Žinoma, Jūsų vaikai darys klaidas, jas darysite ir Jūs. Nėra nei tobulų tėvų, nei tobulų vaikų, nei tobulų šeimų. Vienintelis būdas rinktis bendravimo ir bendradarbiavimo kelią, kuris padės išugdyti dorą, gebanti kritiškai mąstyti, atsakingą pilietį (ugdykime dialogo kultūrą).
  11. Namuose skirkime vaikui kiekvienos dienos įpareigojimus/susitarimus (ką kiekvieną dieną vaikas turi atlikti) ir nepamirškite pastebėti jo atliktų darbų. Susitarimai ir taisyklės suteikia vaikui ramybės ir saugumo jausmą.

Specialiojo pedagogo Tomo Blinstubo patarimai Kaip padėti mokiniui, turinčiam specialiųjų poreikių, lengviau įsiminti mokymosi turinį?

Mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, užduotis „įsiminti“ kartais būna labai sunkiai suprantama. Kad būtų lengviau, noriu pateikti keletą patarimų, kurie padėtų lengviau įsiminti.

1. Informaciją raštu mokiniui pateikite kuo aiškesne ir trumpesne forma. Medžiaga turi būti glausta, aiški. Būtinai paryškinkite ir pateikite tik esminius dalykus.
2. Paaiškinkite vaikui naujus žodžius. Kartu su vaiku sudarykite sąvokų žodynėlį.
3. Pateikite vaikui informaciją taip, kad jis iš karto galėtų ją suprasti. Naudokite vaizdinę medžiagą (paryškinkite taisykles, formules ir pan.)
4. Teikite grįžtamąjį ryšį. Paskatinkite, pagirkite. Įvardinkite padarytą pažangą, konkretų pasiekimą ( pavyzdžiui, šiandien tau pavyko atliktį tą ar aną, dabar jau atlikai).
5. Mokydami mokinį formuluoti ( suprasti) pagrindinę mintį, naudokite iliustracijas.
6. Jeigu mokinys susiduria su rašymo sunkumais, rekomenduojama rašto darbus atlikti kompiuteriu. Taip vaikas patirs mažiau streso dėl rašysenos ir rašymo gebėjimų, jausis ramesnis ir labiau savimi pasitikės.
7. Nerekomenduotina vaikui skirti skaityti ilgesnės apimties tekstų. Rekomenduojama tekstą suskirstyti į trumpas esmines dalis, išryškinant skaitomo teksto svarbias detales. Taip vaikui bus lengviau įsiminti, suvokti. Rekomenduojama naudoti e-knygų platformą (Elvis).
8. Kuo dažniau vartokite teigiamus paskatinimus (konkrečiai įvardykite, kokią veiklą, užduotį atliko gerai), sudarykite galimybę patirti sėkmę, pabrėžkite jo laimėjimus, pasiekimus, padarytą pažangą.
9. Neakcentuokite mokinio nesėkmių (Kodėl nedarai? Ne taip darai ir pan…) Mokinys gali išsigąsti ir jo galimybės įsiminti informaciją sumažės.
10. Kai nepavyksta mokiniui atlikti užduoties, taikykite ( pasiūlykite) kitą ( kelis)užduoties būdus.


Rekomenduojama literatūra:

Dale Carnegie „Kaip įsigyti draugų ir daryti įtaką žmonėms“
Abigail Shrier „Bloga terapija. Kodėl vaikai nesuauga“
John Duffy „Šiuolaikinis paauglys nerimo amžiuje. Išsamus vadovas tėvams apie paauglystę be streso ir depresijos“
Nedra Glover Tawwab „Be dramų. Patarimai, kaip siekti sveikų santykių šeimoje“

Linkime sėkmės ugdant, ieškant teisingo kelio/atsakymo ir įsiklausant bei išklausant vieni kitus.


Informaciniai videofilmai, skirti tėvams, vaikų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencijos tema

Vaikų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija VIDEO

Vaikų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija

Informacija atnaujinta 2025-05-20

Skip to content